تکنیک تنفسی کاهش استرس

بهره بردن از تکنیک های تنفسی یکی از راهکارهای موثر برای کاهش استرس است. در واقع کارکرد اصلی تنفس، تامین اکسیژن مورد نیاز بدن است اما علاوه بر آن تنفس صحیح روشی قدرتمند و کاملا در دسترس جهت غلبه بر استرس و اضطراب در آدمی شناخته شده است. تنفس عمیق و صحیح عملکرد ذهن و بدن را بهبود می‌بخشد، فشار خون را کاهش می‌دهد و با ایجاد حس آرامش، استرس را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. شاید با خود بگویید "نفس کشیدن که دیگر یاد گرفتنی نیست"، اما نکته اینجاست که عادت‌های تنفسی ضعیف و نادرستی که از کودکی در فرد شکل گرفته‌اند نه تنها اکسیژن مورد نیاز بدن را به اندازه کافی تامین نمی‌کند، بلکه آسیب‌هایی به سیستم تنفسی می‌زنند. در ادامه به توضیح برخی از تکنیک های تنفسی جهت کاهش استرس پرداخته‌ایم که مجاورت آن‌ها با مشاوره کنترل استرس اثر درمان را بیشتر می‌کند. 

منبع: تکنیک تنفسی کاهش استرس

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کانکس تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ درسي ادبي اجتماعي فرهنگي پارسي ارز دوربين مدار بسته مرکز فرهنگي توحيد (مسجد امير المومنين زازران )شهرستان فلاورجان روز نوشت های من سیب سرخ فروشگاه اينترنتي تيپ تيک | عمده فروشي پوشاک الثورة المغربية